dijous, 11 de desembre del 2014

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador.

Segons aquest article els ordinadors poden substituir els mestres i hi ha quatre metàfores que ho refuten i marquen els quatre tipus:

-La metàfora tutorial: l’ordinador com a tutor, es vol substituir totalment el professor amb un ordinador. No és un bon mètode perquè tanca al nen en l’ordinador, el limita i no el deixa expressar-se ni fer aprenentatges lliurement o a partir de l'experiència.

-La metàfora de la construcció: el nen ensenya l’ordinador. S’assoleixen aprenentatges a partir de l’experiència. Per exemple el cas de Scratch.mit.edu en el qual el nen fa moure un personatge i ensenya a aquest a realitzar moviments, per tant ensenyen els nens i aprenen els personatges virtuals alhora que els nens fan un aprenentatge sensorial mitjançant l'experimentació i per tant l'experiència.

-La metàfora del laboratori: usem simuladors en l’educació. Serveix per corregir-te i per agafar experiència a través de fer les coses tu mateix.

-La metàfora de la caixa d’eines: L’ordinador no és una simple eina sinó que té moltes funcions beneficioses, com per exemple: els treballs col·laboratius en el Drive cosa que abans no podíem fer-ho o des d'un punt de vista documental, no tenir moltes còpies del mateix document, etc.

Les activitats virtuals de certs portals educatius no són cent per cent beneficiosos, ja que el nen pot anar provant fins a trobar la resposta correcta i així fer creure a la mestra que en sap sobre el tema quan realment no és així.

En conclusió , de tenir cura del que ensenyem als nostres alumnes i per tant donar-los bones eines i recursos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada