dimecres, 3 de desembre del 2014

Competència comunicativa

Aprendre a parlar és una experiència social. Una competència comunicativa és allò que un parlant necessita saber per comunicar-se de manera eficaç en contextos culturalment significants. L'acte de parlar, és cada un dels enunciats lingüístics que produeix un interlocutor perquè passin coses i per tant cal entendre el que diem, el que volem dir i l'efecte que volem que produeixi. 

Els components de la Competència comunicativa són: 
  • La competència lingüística/gramatical: Fa referència al domini del codi lingüístic i s'ocupa del nivell fonològic, del morfològic, del sintàctic i el lèxic i semàntic. 
  • La competència sociolingüística: Fa referència a les regles socioculturals d'ús i s'ocupa de la situació dels participants, el propòsit de la interacció, i les normes i convencions de la interacció. Fa referència també a les regles socioculturals d’ús i també als dialectes i registres (col·loquial, culte, estàndard...)
  • La competència discursiva: Fa referència a la combinació de formes gramaticals i significats per aconseguir un text coherent i cohesionat en qualsevol gènere i s'ocupa de cohesió de la forma i coherència en el significat. 
  • La competència estratègica: Fa referència a les estratègies de comunicació verbal i no verbal que es poden utilitzar per compensar deficiències provocades per limitacions insuficiències i afavorir l'afectivitat de la comunicació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada