Fent referència al llibre, "Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents", primerament començaré per definir que s'entén com a Blog.
Un blog és un mitjà amb l'objectiu de millorar relacions entre alumnes i entre alumne i professor, per així afavorir els aprenentatges. També s'utilitza per comunicar-se amb persones externes al centre. Per últim, un blog generalment és utilitzat per exposar i intercanviar informació.
Els blogs tenen molts vessants, però en la vessant més educativa d'aquests, podem dir que serveixen per a comunicar-se i informar-se uns als altres. Això permet que els alumnes no només es centrin en la informació proporcionada pel professor sinó que a més puguin contrastar-la, compartir-la i ampliar-la.
A més, a vegades s'estableixen relacions entre blogaires mitjançant comentaris a les entrades, i tot el conjunt de relacions i blogs que existeixen constitueixen a Blogosfera.
Aquests tipus de blogs es divideixen de la següent manera:
- Blogs de centre.
- Blogs de professors.
- Blogs d'aula:
- Blogs d'aula del professor
- Blogs d'aula d'alumne
- Blog alumne i professor
- Blogs per a seminaris i cursos per al professorat.
Una de les coses més importants a l'hora de tenir un blog és saber cuidar la imatge que es dóna allà d'un mateix, atès que gairebé qui vulgui pot veure el que penges i dius. Alhora, s'han de respectar algunes normes lingüístiques i ètiques.
A més, el llibre ens parla de la Web 2.0 que és una aplicació en la qual qualsevol persona pot penjar la seva informació i crear el seu propi espai a Internet.
Per altra banda, parlem d'una pàgina estàtica quan aquesta queda organitzada a través d'un menú a la portada i són més accessibles.
A més, el llibre ens parla de la Web 2.0 que és una aplicació en la qual qualsevol persona pot penjar la seva informació i crear el seu propi espai a Internet.
Per altra banda, parlem d'una pàgina estàtica quan aquesta queda organitzada a través d'un menú a la portada i són més accessibles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada