divendres, 2 de gener del 2015

Miquel Martí i Pol

Vam haver de recitar una poesia memoritzada escollida per nosaltres mateixos i vaig decidir escollir el poeta del qual més havia sentit parlar, i aquest és Miquel Martí i Pol. Hi ha moltes poesies d'ell però vaig decidir que volia fer-ne alguna atípica a les que sempre sentim o a les més populars. Vaig estar buscant durant dos dies i vaig veure una que es titulava "Molt he estimat". Em va sorprendre perquè el poeta expressava els seus sentiments a través d'aquesta poesia dient que per molts obstacles que trobés seguiria estimant tant com ho feia abans. Em va agradar molt i al llegir-la em sentia agust perquè no tenia paraules complicades que em poguessin fer equivocar i era una poesia amb la qual em sentia totalment identificada perquè sóc una persona molt sentimental. 


Aquí deixo la poesia per si la voleu llegir: 


Miquel Martí i Pol - Molt he estimat

Molt he estimat i molt estimo encara.
Ho dic content i fins un poc sorprès
de tant d’amor que tot ho clarifica.

Molt he estimat i estimaré molt més
sense cap llei de mirament ni traves
que m’escatimin el fondo plaer
que molta gent dirà incomprensible.
Ho dic content: molt he estimat i molt
he d’estimar. Vull que tothom ho sàpiga.

Des de l’altura clara d’aquest cos
que em fa de tornaveu o de resposta
quan el desig recama plenituds
des de la intensitat d’una mirada
o bé des de l’escuma d’un sol bes
proclamo el meu amor: el legitimo.

Miquel Martí i Pol - Google Imatges
                                                  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada